France, Normandy: the most “nuclearized” region on earth. With humor and seriousness Esther Hoffenberg winds her way through the labyrinth of a well-kept secret: the local recycling of spent nuclear fuel and storage of nuclear waste. By interviewing inhabitants and political, associative and industrial representatives, the filmmaker unveils many aspects of an anguishing reality, as invisible as it is irreversible. What does living in nuclear land mean? We find ourselves at the very core of the major political and ecological issues of this millennium, in France and everywhere else.