A young blind boy writes a song to tell the condemned relation which he has with his seeing twin brother. The film is based on the true story of Pierre Deladonchamps and his brother Guillaume who ended his life after having written and registered this song in 2001. Pierre plays at the same time his own role and that of Guillaume, his dead blind twin brother.