Ramallah today. Kamar, a dancer and liberated woman, finds herself married to a prisoner. She distances herself from everything she loves until she returns to dancing, through which she encounters Kais, a Palestinian. Sparks fly between Kamar and Kais, creating much more than just an emotional, passionate dance between them. At the same time, the legal action undertaken by the family with regard to the repossession of their lands comes up against a series of obstacles.