Mathieu, nine years old, is alone at home with his mother, Marie. She is very tense, shows herself particularly harsh with him. She does not stop getting excited, shouting while doing the housework. Her excessive furie masks a profound confusion that she sometimes lets show through. Mathieu, silently watches her struggling with her feelings. The behavior of his mother eventually upsets him, nevertheless.