Man has not stopped accelerating his rhythm of life since the invention of the mechanical clock and the arrival of capitalism. Without being even careful, this century has made a definition of time where nobody, formerly or in times past, would have understood or been even able to conceive. The time became what misses. How did we arrive here? Cinquante-deux minutes to investigate the evolution of the perception of time in our society and the surprising consequences which ensue from it.