Between 1960 and 1980, under Hassan II's reign, hundreds of political opponents died and thousands disappeared without leaving a trace. In 2004, the Equity and Justice Commission instigated by King Mohamed VI investigated past state violence in order to compensate the victims' families. The film follows this inquiry with four Moroccan families, thereby allowing an entire society to reflect upon a painful moment of its past. It is also a personal work about memory and mourning that connects with the craft of filmmaking.