Rod, a young Parisian of Guyanese origin, Gonz, his lifelong friend from the projects, and Yann, a young tourist guide and ecological activist, find themselves in the middle of the Amazonian forest. They get caught up in a spiral of shady dealings that lead them far upriver, into the hostile and archaic environment of illegal gold prospectors.