After the Cuban Revolution, Che’s power and glory are at their peak. His impassioned harangue at the United Nations, in which he reiterates his commitment to the third world’s struggle against US imperialism, testifies to it. More than a soldier, Che has become a glamorous figure on the international scene. But then he suddenly disappears. Why did he leave Cuba? Where did he go? Is he still alive?
Che reappears in Bolivia, incognito and unrecognizable, working underground at forming a small group of Cuban comrades and Bolivian recruits who are supposedly going to set off the great Latin-American Revolution. The Bolivian campaign is an ode to his tenacity and his sense of sacrifice. It allows us to understand why Che remains a universal symbol of heroism and idealism. His failure to achieve his aims will lead to his death.