For all the penguins, the world comes down to an expanse of icebergs, beyond which there is nothing but emptiness. For all the penguins, except one: Jasper. His curiosity leads him to set sail on a liner for an eventful voyage to southern lands.
Assisted by Emma, a the captain's daring little daughter, and Kakapo, a bird as chicken-livered as it is talkative, Jasper manages to thwart the diabolical plan of Doctor Block. But will he manage to prove to the other penguins that the world is far more vast than they'd thought?