Summer vacation is fast approaching, but Yuki is oblivious to the fact that her parents are hesitating to tell her something. Carefree, she spends most of her time with Nina, her best friend. One day, Yuki suprises her mother packing her bags. The little gorl doesn't understand what's going on: her parents are breaking up. She must follow her mother to Japan and leave everything here behind her, beginning with Nina... Anxiety, doubts, incomprehension: Yuki confronts her first experience of suffering. She and Nina devise strategies aimed at provoking a reconciliation. Finally, running away seems the only solution. They decide to flee reality and this adult conflict to take refuge in the unreal and mysterious world of the forest. They walk, grow thirsty. Yuki sets out alone to find water. She walks toward a glimmer of light in the depths of the forest, a light that leads her to Japan. When the adventure is over, her parents will discover a little girl now stronger and more sure of herself.