Hanh is a teacher at a city high school and Phoung, her husband, is its principal. They are a happy couple. Hanh is unable to have children and she willingly allows her husband to have a child with another woman and thereby fulfill her mother-in-law’s wish: to have a grandson to continue on the family line. The couple has kept this arrangement secret so as to avoid the horrors of public gossip. Unfortunately, their secret is revealed. After many trials and numerous disillusions, Hanh realizes that her husband and family-in-law have taken advantage of the depth and nobility of her love. She is the victim of a contemptible man and appalling society. Alone and desperate, she finds love in another world, the world of the dead.