Jeanne, an attractive widow, tells Charles that she is getting married again and kicks him, along with his dog, out of her place. She has been his mistress since her husband’s death; the two men had been best friends during their service in the navy. Leïla, a young woman employed by Jeanne to help around the house, is pregnant, although she’s not sure who the father is, can only offer him her affection and her radiant smile. Charles would give her much more in return, but with no other resource except a tiny pension, it’s the street that awaits Charles and his dog. No hand reaches out to him and his dignity forbids him to hold out his own. When the pair of man and animal find themselves alone on the railway tracks while a rattling train bears down upon them, does it signal the end or the beginning of a new life?