A strike in the public services sector has paralyzed trains throughout France. At the Gare de Lyon in Paris, Marc Roux, an ambitious executive, becomes angry when his train for Rome doesn't turn up. He must be in the Italian capital the following morning to sign a contract that will have decisive repercussions on his career. While waiting on the platform, he encounters Vincent Disse, a puzzling character who is indifferent to the chaos around them.