1956: Tunisia reaches the independence. On August 13th, President Bourguiba has adopted the code of the personal status granting to the Tunisians the unprecedented rights as in the rest of the Arab world: monogamy, not rejection of the woman by her husband, institution of the judicial divorce, compulsory education for girls, the access to anonymous and free contraception, the right for the termination of a pregnancy (from 1963). The mentalities and the social orders have to evolve so that the gender equality is established. Fifty years later, Tunisia always makes face of an exception within the Arab world.