September 2005. The Israelis leave the Gaza Strip. But what is happening in the West Bank? Three Palestinian cities are slowly dying due to confinement and suffocation: Nablus, rebellious, vibrant, and noisy; Hebron, resigned, empty, and quiet; Qalqilya, which is dying. And a giraffe, with wide staring eyes and an infinitely sad gaze. Based on the accounts of inhabitants of these three cities, the film shows us the population's distress and isolation. How to live and survive in the West Bank.