Esther, an elderly Jewish lady, needs constant home care. But her bad moods wear out her home nurses, and the latest has just quit her job. Elie, Esther's son, no longer knows what to do. Selima, the day nurse, offers her mother's services. Halima is a practicing Muslim.
Against all expectations, a real bond forms between the two women. Halima knows how to make Esther appreciate and respect her. Full of energy, she gives Esther a new taste for life.