Dead Dédé is in real trouble. He's seriously locked up in last lodgings. It's no problem, he's accepted it. The only worry is that the ceremony bores him just a tad. So he recalls the past. Dédé decides to recruit an accomplice to help him escape: his son, Hervé. But he'll have to persuade him to take the coffin outside into the sun. No easy thing.