Jacques, a confirmed hypochondriac, goes to his doctor, convinced that he has throat cancer. Doctor Planchet, a former researcher, sees this as a way to achieve his wildest dream: fame. But to do this, he must first persuade Jacques to be the victim of a new disease, which he takes it upon himself to reveal to the whole world.