Adapted from short story by Tonino Benacquista, the movie stages the confrontation of a man and a lieutenant convinced of its guilt in a murder. The problem: the man does not remember any more what he was doing on this famous July 17th, 1994 between 22 and 23 o'clock. All this is maybe only a gigantic masquerade.