François and Isabelle meet in an unemployment office, a likely place to find others in their profession: he is a cellist and she, an art historian. While there, Isabelle gets into a nasty incident with one of the clerks, and François helps her out of the office with the end result that the two continue meeting and eventually fall in love. They try to make money as street musicians, though nothing seems to work out. Isabelle then suggests they rob the three unemployment office personnel who were the most obnoxious to them, a suggestion that leads to their breaking into an apartment in which the occupant accidentally falls to his death.