This documentary tries to answer this question: have we entered a period comparable to that which preceded the two world wars? For the historian Annie Lacroix-Riz, each time that the status quo resulting from a previous war is challenged, in particular in the highly disputed zone of Eastern Europe, another global explosion is once again possible.