Before leaving Palestine for good, Ahmad, a director, accepts a last job from his friend, the director of Palenstine's future national theater. Ahmad must organize auditions in the refugee camps to select actors for the national troupe.
Accompanied by Bissan, a journalist, and "Light", his cameraman, Ahmad sets out to find actors in camps in Jordan, Syria and Lebanon.
As the auditions progress, Ahmad asks his aspiring actors to act what most reflects the essence of Palestinian existence: waiting.