When he is not working as a stage performer, Emile (Yves Montand) works as a small-time con-man. He has a brand-new plan for a big job and needs the services of one of his former assistants. He also persuades a young actress to help out with part of the plan: kidnapping the child of a very shady arms merchant who will be pressured to keep the police off their backs. Emile is a kindly man with more charm than skill. When his plans go badly awry, he sends the two assistants away as a couple, along with the baby they had planned to substitute for the child in the arms merchant's house.