At the bend in a country road, city-dweller Jean falls in love with Hélène, a music-loving shepherdess. The happy marriage lasts for a while, but Jean's work in the vegetable garden keeps him busy more and more each day, especially since a magnificent meadow mushroom has emerged from the soil.