Bruno is an eight-year-old boy living happily surrounded by his parents Sylvie and Etienne. He is particularly proud of his father and his job - he works as an undertaker. Bruno looks for people who don't have long to live. The day Etienne finds himself without a job, Bruno does everything he can to ensure that his father lives up to the idealized image he's created for him.