Zaman lives with his wife in the marshlands in southern Irak. One day, they discover that she is suffering from a mysterious illness, a result of the war.
Zaman is happy when he returns home, as is wife, who has been waiting for him. But the few words they exchange will be his wife’s last, for she dies, a smile on her lips. Zaman is left holding a bottle of medicine.