A man decides to challenge the ocean alone on board an ultramodern boat. The adventure seems difficult, but within range of this nice man's capabilities. He has prepared meticulously for the voyage. And yet, as the days go by, his confidence crumbles away, his strength and courage dwindle. Slowly, he sinks into paranoid madness, and ends up blaming the elements for his setbacks and errors.