Carlo lives with Silvia in Rome, in the chic Parioli quarter. He makes no bones about his relationship with Lou, a young woman who he sees when staying at his country home, and accepts that Silvia in turn dates other men. But when Carlo realizes that Silvia is attracted to a young man that she describes as ignorant and brutal, the couple become caught up in a sexual melodrama that escalates into a fatal outcome.