A spectator, a string puppet, applauds the magic tricks of the Femme Papillon, another string puppet with whom he’s in love. His clapping is so forceful that it snaps his strings. Suddenly free, he runs to the Femme Papillon, in the hope of winning her love by freeing her from her destiny.