Victor Marchand, a rich widower, is murdered in his country home, his skull shattered by a bowling ball. Captain Brun, a disillusioned police officer in charge of the investigation, quickly finds himself dealing with three suspects: the steward, cook and butler. It transpires that all three have close ties with the victim’s family and are implicated in his inheritance. The investigation will reveal a skilfully and patiently organised act of revenge.