The film begins at the end of the sixties. Fusée is an eleven-year-old kid living in the Cidade de Deus, a violent Rio neighborhood. Frail and timid, he observes the sparring between the hood’s young tough guys, their pilfering, brawls, daily conflicts with the police. He already knows what he wants to be – if he survives the violence: a photographer.
Petit Dé, also 11, moves into the Cidade. He dreams of becoming Rio’s greatest criminal and begins his apprenticeship by being a gofer for local gangsters. He admires Tignasse and his gang that inspects trucks and steals as if there’s no tomorrow. Tignasse provides Petit Dé with the opportunity of committing a murder, the first in a long series.
We move to the seventies. Fusée is studying, working now and then, trying to find himself while hesitating between crime and a respectable life. As for Petit Dé, he’s made up his mind: he’s not going to be small-time for long, for he’s caught on that cocaine trafficking is infinitely more profitable than robbery. He sets up his own business, which quickly flourishes.