A woman (Madeleine Renaud) whose son (Jean-Pierre Aumont) has been estranged from her for years travels to visit him in Paris. Despite offers of money and position, he would prefer to remain a petty thief, gigolo, and paid dancer rather than have anything to do with his mother. She has factories in Indochina which, despite political reverses, still run under her direction, and they could have been put under his control. The lad is happy enough to steal the jewels and money she has left lying around for just that purpose, knowing that he is too proud to accept gifts. His unhappy childhood in Indochina has left him too bitter to be approached.