Gérard, forty-something, still lives with his mother, the only woman in his life. They live on the first floor of what was once a grand mansion, sharing it with Mr. Foucard, tenant on the ground floor. Foucard is a small-time lawyer specializing in sordid sex cases. But Mom has raised her son according to her own very personal moral standards and strict principles handed down from her deceased husband that leave no room for any personal freedom.