Jean-Louis is forty and his elder brother, Alain, has just died of cancer. During this painful time of mourning, he tries to rekindle his friendship with Thomas, who had once been his best friend. But Thomas is haunted by a suspicion he has about Jean-Louis and is incapable of offering him any support.