In the "Portraits filmés" series, I asked friends and people I knew to describe a memory - whether from the recent or distant past, striking or seemingly insignificant, the very first to come to mind or one that required great effort to remember, a memory that had a particular meaning to it. Seated in front of the camera, each person tells his story.