From its epic conception to its film death, the fantasized and fictitious portrait of the film-maker Walerian Borowczyk: Boro-in-the-box discovers a cruel and obscene world, crosses commonplace and colorful adventures, from Poland to Paris, caressing erotic birds and organic cameras in a phantasmagorical alphabet primer.