“200 dirhams” is the story of Ali, a young shepherd, who lives in the Moroccan countryside. One day, while herding his sheep near the new highway bordering his village, he finds a 200 dirham note. Like a gift from heaven, this note will change his life and give him the illusion that he, too, can cross the highway and head for Casablanca. But all too soon this young “visionary” will be confronted by the sad reality of his village, his family and his country’s paradoxes.