The heroines of “Travelling With Girls” are a pair of 8-year-old and 11-year-old girls.
First up there’s Judith (8). She’s a kid who believes that movies are more interesting than life. She’s bold, has the gift of the gab and plenty of pep. A summer before our story takes place, she landed the lead role in a film where she played a little “fairy” who managed to re-establish peace and happiness in her family. Since this introduction into the world of film, her parents no longer recognize her and blame movies for having ruined their daughter. She thinks she’s the reason her parents fight all the time. She now has one obsession: to find the film’s crew, its beautiful star, fantastic director, etc. Maybe she’ll be able to get him to rewrite the screenplay that’s unfolding in her own family, who knows?