We are in Saint Petersburg. The building's old lady finally dies, yet her cat, which no one bothers feeding any more, remains fat and healthy. How does it do it ? It has a favorite wardrobe where it stays for hours on end. Our heroes, Tchijov and Gorokhov, look inside. The bottom of the wardrobe opens onto the rooftops through a small window. One evening Tchijov and Gorokhov make the leap and clamber down from the roof on a fire escape. Once on the ground, they do all the bars. Notably drunk when they climb back up to the roof, they pass by Nicole's, a taxidermist's studio. Her piano is out of tune. Tchijov decides to make it "more musical". As he does, they turn Nicole's studio on its head. The next morning Gorokhov and Tchijov discover that the window gives onto the rooftops of Paris : the discovery of the century....