On May 10th, 1981, I had just become sixteen, I drived a 103 Peugeot, I occupied a place of centre-forward in the ASPTT of Saint-Philibert and I livened up a great broadcastemission of rock on a pirate radio. I thus cared nothing about Mitterrand and Giscard. My father, was fundamentally right winged and persuaded that the socialists were going to nationalize his chemist immediately if they came into power. Véronique, Pascal, my best buddy's sister, was three years older than me and she had eyes like those of the singer of the Pretenders. Besides, she militated in the Communist Youths. As I was still a virgin and she not, I decided, this day, to get interested in the politics.