Modern-day France. One night, young Mimi helplessly watches her mother try to commit suicide. As the woma slowly recovers in hospital, Aunt Solange takes the little girl to her housing project. So as not to disturb things in the apartment, Solange puts Mimi in a corner near the door. But, from the first night on, the little girl's sleep is disturbed by the arrival of Solange's boyfriend, Jean-Pierre.