Alexandre, 40, is spending New Year's Evev alone in his snow-covered chalet. He is about to watch a TV report that he shot ten years earlier. At that time, he was travelling in China with Yann. Since then, Yann has died. The phone rings. It's a girl called Alice whom he doesn't know. Alone, watching the report, they start talking.