Nicolas and Thierry, 19, aprrentice cooks, are about to start their national service. before they leave, they go to see Nicolas's grandparents who have retired to Blériot. Warmth, tenderness and complicity unite the two lads and the old couple. Hours and days pass in laughter, small worries and arguments before the big departure. But nothing is ever that simple.