Nicolas and Thierry are in their twenties. They grew up together in a village on Brittany's Opal Coast. Rather than stay unemployed, they try to enlist in the Army after completing their military service, but even the Army won't take people with no skills. Humiliated, they can't face going back home. They hole up at a camp site, where they meet Françoise and Annie. Through their contact with the girls, their friendship goes to pieces. Just as they were about to solve their problems together, their differences come breaking out. They're entering adulthood.
“All for One” is a film about breakups: at work, in friendship and in love. Nicolas and Thierry lack the mental resources to stand back and consider. The farther they go, the more they endure. Bontzolakis charts with exactitude the rhythm and route of their progression from one shady compromise to the next, the collapse of their desires and personalities, the failure which runs ever-narrower rings around them. The film is firmly rooted in a certain social reality, while the camera catches the light of the northern beaches and adds a layer of deep humanity to the dryness of its tone and argument. (“Les Inrockuptibles”, May 1998)