Mireille, a sculptor, painter and engraver, embodies the mystery of creation. Everything that has influenced her sensitivity, from childhood on, metamorphoses into art, an absolute vision where everything is expressed, in lines or colours, in her remarkable works. Texts by great poets and philosophers accompany this original documentary.