A young woman and a shepherd, both from different worlds, encounter each other and spend a day criss-crossing the Causse's high plains looking for some of the shephard's animals that have wandered off. While they walk, the talk about life, work and love. They occasionally cross paths with a minor local bandit who wants to go to Montpellier, but who has difficulty making his mind up to leave.