Antoine is brilliant, but he's bored. As a game or a challenge, to prove to himself he's not on a one-way street, he agrees to play the lead in a film in preparation. It's a scandal. The more Antoine delves into the unknown, the more he finds himself alone, misunderstood, rorn between the wounded love of his parents and his lady director's voracious passion.