The tale of Victor Le Garrec (Jean Gabin), a near-destitute boxing trainer who thinks he's found title-fight material in a young scrapper, only to have his late-career dreams of glory dashed through the disapproval of his wife and the scrapper's ill-advised jones for a society dame.
Though filmmaker Marcel Carne was no longer considered a trendsetter in the French cinema in the 1950s, his films still turned a profit and pleased the crowd. Heading the cast of Carne's L'Air de Paris is Jean Gabin, the star of the director's earlier Daybreak and other films. Gabin plays Victor, an over-the-hill boxer who hopes to train his ring successor. One of his proteges is railroad worker Andre (Roland Lesaffre), who is hated on sight by Victor's wife Blanche (Arletty). Before long, the irresponsible Andre proves that Blanche was right when he abandons his training in favor of a flashy floozie (Marie Daems). The ending of the film is Pure Hollywood, no matter what language the actors are speaking.