Philippe comes well and truly last in a round-the-world solo sailing competition. No skin off the sponsor’s nose; this way he’s in the news! After this long absence, Philippe doesn’t find it easy fitting back into daily life – however harmonious – with his translator girlfriend, Lucie, and his six-year-old son Vincent. He’s assailed by a kind of land-sickness. During an ordinary sailing trip, he simply disappears into the open sea off La Rochelle.