It's early December. Jérôme, a young man from the country, leaves home to look for temporary employment in the city. There he meets La Chignole, a homeless man who takes the newcomer under his wing to find accommodation. Jérôme soon finds a job at the City Hall, where he works with Lucien, a forty-year-old municipal employee. Their first assignment is to decorate the city for the Christmas season. Their second mission will be another story altogether.